Kamis, 23 April 2015

Nur Shamimi Shamsudin Ali

 Bagi yang x kenal aku,
Korang akan cakap aku seorang yg lembut,
Aku seorang yg baik,
Dan tak kurang jugak akan ada la yang nak pijak kepala aku.
...
Tapi engkau kene ingat,baik aku ada tempat,
Lembut aku ada tempat,
Kalau engkau tak reti hormat aku,
Aku boleh bertukar jadi lebih bengis dari seekor iblis,,

Jadi kesimpulannya,jangan engkau ingat orang yg berwajah lembut,engkau boleh pijak2 ya.

Senang crita,aku hanya hormat dekat org yg reti hormat aku,
Bg yg tak de kehormatan tu,engkau jangan harap aku nak hormat dan tunduk dekat engkau..

Sabar manusia ni ada batas..



 Shamimi.. Itu nama ku..
Ringkas seperti mana sifatku.

Seorang yang sangat tidak memilih dalam berkawan,tetapi susah untuk memilih sahabat..
Namun,sekali dia ku anggap sahabat ,selamanya dia tetap sahabat. ...
Dan saat ini ku sedang merindui salah seorang dr sahabat zaman persekolahanku,

 Rezeki Allah tu luas..
Jangan kita sedih bila kita tak macam org lain..
Jangan pulak kita angkuh kalau kita melebihi org lain.
Nikmat Allah bila2 masa je Dia boleh bagi dan Dia boleh tarik..
Jadi,kalau kita nak berjaya,jangan sibuk dok judge org itu ini,dok mengata org itu ini,dok jatuhkan org itu ini sbb smua perbuatan tu boleh menghitamkan hati kita dan menutup segala pintu rezeki kita.....
Lebih baik kita usaha,usaha dan terus usaha supaya satu hari nnt kita boleh buktikan yg kita pun mampu berjaya.
Tuah ayam nampak di kaki,
Tp tuah manusia kita tak tahu kan.. Anda dan sikap anda yg tentukan hidup anda..smile emotikon

Salam maghrib 
Biar kita jadi orang yang pandai "mengukur baju di badan sendiri"

Bukan orang yang "tak kisah papa kedana asal bergaya"..

Itu kunci utk hidup dengan hati senang dan bahagia.. 
Siap meeting kita bersantai pulak yer.

Ni la dia dress yg boleh masuk dalam majlis formal kemudian pegi ke tempat santai pulak..
Tak payah susah2 nak pegi salin baju bagai lah.buang masa.masa itu emas okeyh..
...

Nak princess dress ni Serbuu 














5 komentar:

  1. ooooh ini kakak yang asli,
    sabar yah kak, poto saya juga dulu sempat sering dibuat akun palsu kak,

    BalasHapus
  2. Salam persahabatan Shamimi....
    kunjungi blog saya Bloggues.com
    kata kunci : Syarat nikah, syarat perceraian, Syarat BPKS Kesehatan 2017 dll.

    BalasHapus
  3. Sejak kapan nur shamimi jadi pramugari????

    BalasHapus